1/19/2011

Oppsummering av 1. termin i MIK1

Det første halvåret i andreklasse er ferdig, og jeg har nå gått mediefag i et halvt år. Dette halvåret har vært fylt med spennende prosjekter og en tur til NRK i Oslo. Da jeg startet med dette faget var jeg full av forventninger, og har enda ikke blitt skuffet. Jeg valgte faget fordi jeg trodde det var et mer praktisk fag enn andre fag, og fordi det hørtes spennende ut. Etter et halvt år kan jeg si at jeg hadde rett, dette faget er både spennende og mer praktisk enn de andre fagene. Vi jobber mye, med både teori og andre praktiske oppgaver. Vi har blant annet hatt prosjektet ”En vanlig dag på jobben”, hvor vi ble utfordret til å lage en fotoreportasje med bilder, tekst og lyd. Under dette prosjektet lærte jeg mye, og jeg følte at sluttproduktet ble bra. Det var spennende å få jobbe med noe helt nytt.

Jeg føler at jeg lærer mye fortere i dette faget enn andre fag,
og dette tror jeg nok er på grunn av at vi jobber mye praktisk. Det som er så bra med å jobbe med praktiske ting er at man glemmer at det er en lekse eller skolearbeid, for det er mye morsommere å jobbe med. Det gjør det lett å lære.

Alt i alt synes jeg dette har vært en veldig lærerik termin, og jeg håper det fortsetter slik i andre termin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.